Thursday 6 October 2011

Ahli DAP Keluar Parti, "Apa Lancau Itu CAT"

Ahli Parlimen Bukit Mertajam Chong Eng sebelum ini di perintah membayar saman RM200 ribu kerana memfitnah, akibat daripada itu beliau telah melakukan penipuan dengan mengadakan majlis jamuan makan malam kononnya untuk mengutip dana pilihanraya sebaliknya beliau mengambil wang itu untuk membayar saman :Klik sini

Setelah Chong Eng beberapa kali menimbulkan masaalah ,tidak buat kerja dan berbohong kepada rakyat, rentetan daripada itu AJK DAP Taman Usahaniaga Chew Ah Peng bersama rakan rakannya telah keluar parti DAP kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Chong Eng. Beliau adalah bekas ketua cawangan DAP Kg Aston dan Ketua DAP Padang Lalang Bukit Mertajam mengutuk Chong Eng dan Ong Kok Fooi kerana tidak mengendahkan rungutan dan rayuan penduduk Kg Aston.


Malah dikhabarkan puluhan lagi penduduk Kg Aston turut akan keluar parti DAP kerana berasakan DAP lebih gemar berpolitiking daripada menjadi pentadbir negeri yang baik.

Menariknya apabila Pisau tanya ahli DAP disana, bukankah Guan Eng dan DAP ada CAT dan Good Governance,dijawab mereka " apa lancau itu CAT,tak mau cakap banyak la ini kampung pun talak boleh jaga,sampah pun tak mau angkat ,sekarang lu mau cerita itu state gomen baguih ka? puuii!!"

Persekitaran yang tidak terjaga,sampah tidak dikutip,sistem perparitan tersumbat kesemua ini adalah langkah penjimatan yang diambil oleh regim DAP untuk mengumpul wang kononnya ia adalah atas hasil " dividen anti korupsi" yang dicanang ke seluruh negeri.Mana tidaknya hasil negeri hingga surplus,kerajaan negeri naikkan hasil cukai tanah,tak belanja untuk infrastruktur dan penambahbaikan,rumput tak potong,landscape tak terjaga.

Ini semua pembohongan dan retorik lidah bercabang Guan Eng dan regim DAP.

Mereka yang keluar parti seperti sudah berpatah arang kerana telah mengunting kad ahli DAP dan membakarnya dan surat keluar parti turut dialamatkan kepada ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Lim Guan Eng dan Chow Kon Yeow


Pisau kata " ada isu besar nak meletup... :-) "

Read more: http://www.pisau.net/#ixzz1ZyMnS95b

No comments:

Post a Comment