Tuesday 19 July 2011

Besarnya Kuasa Berdehem DAP,Melayu Islam Terpaksa Tunduk

Eh, Ali Rustam tak jilat Kit Siang & Karpal pun khawarij PAS marah? Apasal  PAS?ayang cemburu ker?Khawarij PAS usah bimbang  MB Melaka takkan sesekali menumpang kasih atau merampas DAP daripada khawarij PAS.Usah ragu dengan kasih sayang DAP terhadap mu wahai khawarij
Sebenarnya Khawarij PAS Kedah berasa malu kerana terpaksa akur apabila Kit Siang dan Karpal berdehem maka niat untuk meniru seperti Kerajaan BN Perlis  yang melarang pusat hiburan di buka untuk umat Islam pada Ramadhan tidak dapat dilaksanakan.


Kemudian atas bantuan Malaysiakini,mereka mendedahkan kerajaan negeri Melaka membenarkan operasi pusat hiburan dilanjutkan dari jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.Sebenarnya ia adalah 2 isu yang berbeza.Kedah cuma baru pasang niat nak tutup semua pusat hiburan pada bulan Ramadhan,namun terpaksa dibatalkan disebabkan Karpal berdehem.


Atas bantuan presiden khawarij,Hj Hadi telah buat satu pusingan U menyalahkan pihak media dan blogger apabila mendedahkan khawarij PAS yang menjilat mursyidol Am DAP Tuan Karpal King.Akhirnya khawarij PAS yang semua orang tahu cukup mahir dengan putar belit terus menukar cadangan mereka dengan pelbagai alasan habuan penyedap hati.


Melaka pula lanjutkan waktu operasi  dan tidak bercadang menutup pusat hiburan kerana menghormati hak bukan Islam dinegeri itu  Inilah yang dikatakan Siyasah Syar'iyah. Melihat kontek semasa dalam membina tahalluf siasi. Ada kebebasan untuk bukan Islam yg diizinkan dengan bersyarat.Inilah yang ditiru oleh kerajaan Khawarij PAS Kedah daripada negeri negeri yang diperintah oleh Melayu Islam UMNO!


Namun seperti biasa undang undang larangan kepada umat Islam tetap dilaksanakan. Majlis Agama Islam Melaka dan seluruh negeri negeri Umno BN dah banyak kali tangkap umat Islam yang mabuk ,berpakaian tidak sopan,khalwat , operasi dilaksanakan setiap masa tanpa perlu menunggu pada bulan Ramadhan sahaja.

Isu ini terserlah betapa amat lemahnya umat Islam dinegara ini. Nak laksanakan larangan kepada umat Islam pun harus mintak kebenaran bukan Islam.Apabila membaca cabaran Tuan Ibrahim terhadap Umno supaya melaksanakan undang undang Penguatkuasaan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997,Pisau melihat kesemua parti politik orang melayu Islam dinegara ini ternyata sudah mencapai tahap kebaculan dan amat lemah.Tuan Ibrahim hanya berani mencabar Umno sedangkan enakmen tersebut sudah lama dilaksanakan,cuma dari segi penguatkuasaan boleh diperbaiki lagi,seharusnya beliau boleh terus mengkritik dan melarang agar DAP ,MCA atau Gerakan jangan mencampuri urusan umat Islam.Tetapi beranikah pemimpin khawarij PAS dengan DAP ni?

Anda lihat ini satu contoh betapa DAP,MCA dan Gerakan boleh bersatu jika menuntut hak mereka walaupun  ketiga parti ini berbeza ideologinya. Parti parti melayu ? 


Pisau kata "Agaknya satu hari nanti kalau kanak kanak lelaki melayu nak bersunat pun kena mintak kebenaran DAP kot?"

Sumber Di Curi Dari Pisau.net

No comments:

Post a Comment