Friday 29 July 2011

FDI Berbillion Satu Lagi Kejayaan Guan Eng?

Bayangkan jika pencapaian ini berjaya dilakukan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang yang gila populis.Sudah pasti akan diadakan pesta muda muda konsert 100 hari 100 malam.

Paling menarik bukan saja Guan Eng berbohong kononnya pencapaian kemasukan FDI adalah hasil kerjas keras beliau malah konsert meraikan KEHEBATAN pakatan tarik duit pun tak dapat sambutan klik sini ,gagal mendapat sokongan daripada rakyat kerana semua orang tahu pembohongan Lim Guan Eng.:klik sini

Baca petikan artikel dibawah kerajaan BN lebih banyak buat kerja daripada politiking murahan macam haprak pakatan.

FDI diunjur lebih tinggi

Dari kiri: Jalilah Baba, Kamal Malhotra, Mustapa Mohamed, Masataka Fujita dan Timbalan Menteri MITI, Jacob Dungau Sagan menunjukkan Laporan Pelaburan Dunia Persidangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Perdagangan dan Pembangunan (UNCTAD) 2011 di Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR 27 Julai — Pelaburan langsung asing (FDI) ke Malaysia dijangka mencecah AS$10 bilion (RM30 bilion) tahun ini, melepasi AS$9.1 bilion (RM27.3 bilion) yang direkodkan tahun lepas.
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata pemulihan trend FDI dunia yang disokong oleh inisiatif kerajaan seperti program transformasi ekonomi (ETP), merupakan pemacu utama pelaburan asing itu.
“Berdasarkan pertanyaan yang diterima MIDA (Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia) dan MITI (Kementerian Perdagangan Antarabangsa Industri), kami yakin minat yang lebih kukuh tahun ini,” katanya selepas melancarkan Laporan Pelaburan Dunia Persidangan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu mengenai Perdagangan dan Pembangunan (UNCTAD) 2011 di sini hari.
Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif MIDA, Datuk Jalilah Baba, Penyelaras Residen Malaysia, Kamal Malhotra dan Ketua Cawangan Isu dan Arah Hala Pelaburan Bahagian Pelaburan dan Perusahaan UNCTAD, Masataka Fujita.
Mustapa berkata, pada suku pertama sahaja, jumlah FDI memasuki Malaysia bernilai AS$3.7 bilion (RM11.1 bilion) yang bersamaan 40 peratus daripada keseluruhan FDI ke Malaysia tahun lepas.-Utusan
Biasalah nanti Guan Eng lidah biawak yang terkenal dengan sikap ultra kiasu akan keluar kenyataan yang kerajaan Pulau Pinang lagi hebat.Malu la oii orang lain buat kerja orang lain nak nama..

Pisau kata " ada kes DAP BM,nanti aku dedah"

Read more: http://www.pisau.net/#ixzz1TSFF6V6y

No comments:

Post a Comment