Friday 22 July 2011

Biseksual: Skandal Seks Anwar Ibrahim


AIDCReveal – Selepas meletusnyanya isu video skandal seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, orang ramai mula tertanya-tanya benarkah Ketua Umum PKR itu adalah seorang biseksual seperti didakwa pada tahun 1998.
Sebelum ini, Anwar digemparkan mempunyai hobi melakukan aktiviti homoseksual dengan didakwa meliwat bekas pekerjanya Mohd Saiful Bukhari Azlan dan kes nya itu masih berlangsung di mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur.
Kini, Anwar didakwa lagi melakukan aktiviti seks dengan pelacur wanita dari China di sebuah hotel Kuala Lumpur.
Bermakna dakwaan-dakwaan sejak 1998 ada asas kebenarannya iaitu Anwar Ibrahim adalah seorang Biseksual iaitu lelaki yang sukakan aktiviti seks sesama jenis dan dalam masa sama mengekalkan hubungan seks dengan berlainan jenis.
Sekitar tahun 1998, Tan Sri Musa Hassan [bekas Ketua Polis Negara] telah mendedahkan kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengenai kenyataan beramaran Datuk S.Nallakaruppan bahawa dia memperkenalkan 3 orang wanita bernama Ann, Syarifah dan Norlela kepada Anwar Ibrahim.
Pendedahan pada 9 Jun 1999 telah dibuat oleh Musa Hassan dalam affidavitnya kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Musa pada ketika itu ialah Senior Asistan Komisioner 1 dan pegawai penyiasat bagi kes liwat Anwar Ibrahim dan Sukma yang meliwat Azizan Abu Bakar [klik sini].
Nallakaruppan memberitahu bahawa hubungan Anwar dengan wanita bermula kira – kira dua atau tiga tahun terakhir iaitu sekitar 1996. Ann dan Syarifah diperkenalkan oleh Nalla manakala Norlaila ialah pekerja di butik milik Sukma Darwaman adik angkat Anwar.
Hubungan Anwar dan Ann
Menurut Nalla dalam kenyataan beramaran pada 23 Jan 1999 di Hospital Besar Kuala Lumpur, dia memperkenalkan Ann kepada Anwar pada tahun 1997. Wanita itu datang sendiri dan menunggu dekat Tivolli Villa di mana selepas itu Nalla dan Anwar membawanya ke Tivoli Villa.
Selepas meninggalkan mereka [Ann dan Anwar] di sana lebih kurang 45 minit Nalla kembali mengambil mereka dan menghantar Ann kembali ke keretanya [klik sini].
Hubungan Anwar dan Shamsidar
Selain itu, Nalla juga memberitahu pada tahun 1997, kira – kira pukul 6 hingga 6:30 petang, dia diminta oleh Anwar untuk mengambil seorang wanita di kompleks membeli belah Bangsar menaiki kereta BMW nombor pendaftaran WCH 5959.
Menurutnya, dia kemudian membawa pasangan itu ke Tivoli Villa kerana menurut Anwar, Shamsidar mempunyai masalah keluarga. Mereka ditinggalkan di Coffee House Tivoli Villa selama 45 minit.
Coffee House itu terletak dalam satu bangunan dengan apartment di Tivoli Villa di mana Anwar mempunyai kunci apartment tersebut yang diberi oleh seorang yang bernama T.K. Lim dan Nalla.
Menurut Nalla, selepas menggunakan apartment itu, dia [Anwar] akan menyerahkan kunci kepada saya dan kepada T.K. Lim.
Menurut Nalla lagi, dalam pertemuan pertama dia tidak diperkenalkan kepada wanita itu. Sebulan kemudian pada Hari Raya, dia melawat rumah Azmin Ali [Setiausaha Sulit Anwar] dan mendapati wanita yang mereka ambil di kompleks beli belah Bangsar dan dibawa ke Tivolli Villa itu ialah isteri Azmin, Shamsidar Taharin.
Nalla memberitahu Musa Hassan bahawa pertemuan kedua antara Anwar dan Shamsidar berlangsung empat bulan selepas pertemuan pertama dengan cara yang sama iaitu Shamsidar menunggu di kompleks membeli belah Bangsar [Klik sini].
Tivoli Villa dibangunkan oleh kawan rapat Anwar iaitu Datuk Lim Thian Kiat [T.K.Lim], Pengarah Multi Purpose Sdn.Bhd [MPHB]. T.K.Lim juga ialah pemilik Magnum Corporation iaitu syarikat judi dimana Nalla menjadi Pengarah Eksekutif di situ [Klik sini].
Sukma juga memiliki satu unit kondo di Tivoli Villa iaitu di unit 10-7-2. Unit yang dipegang kuncinya oleh Nalla dan T.K.Lim ialah 2-5-13 dan 2-5-14, Tingkat 5, Blok 2 Tivoli Villa. Hubungan rapat Nalla dan Anwar mendorong T.K.Lim memberi khas kedua – dua unit kondo tersebut kepada Nalla untuk melayan tetamu-tetamu VVIP.
Walaupun unit dan bangunan Sukma berbeza tetapi ketiga-tiga unit tersebut berada dalam tempat yang sama iaitu Tivoli Villa di bawah penguasaan T.K.Lim, kroni Anwar [klik sinisinidan sini].
Hubungan Anwar dan Norlaila
Norlaila ialah pekerja di butik Sukma Darmawan Sasmitaatmadja. Sukma adik angkat Anwar memiliki butik Gianfranco Ferre di Hotel Hilton, Kuala Lumpur.

Menurut rakaman pengakuan video Norlaila di atas kepada pihak polis, hubungan seks dia dan Anwar berlaku dengan begitu cepat sekali. Berikut ialah tranksrip video pengakuan Norlaila kepada polis:-
Polis: Did he fondle your breast? [Adakah dia mengusap payudara anda?]
Norlaila: Sekejap aje.
Polis: Sekejap macam mana?
Norlaila: Dia kiss [cium] saya. Breast [payudara] pun sekejap saja lepas tu dia dah inside[masuk] saya.
Polis: Maksudnya sambil dia cium..
Norlaila: A’ah and he’s trying to put in. [ A'ah dan dia cuba untuk masuk dalam]
Polis: Dia pakai kondom atau tidak?
Norlaila: First time [Kali pertama] tu dia tak pakai.
Polis: First time tu dia tak pakai..
Norlaila: Dia tak pakai..
Polis: Memang dia tak pakai?
Norlaila: Memang dia tak pakai..
Polis: Hubungan seks kali kedua dia pakai kondom?
Norlaila: Saya nampak dia bawa kondom lah…di tangannya ada kondom dan memakainya.
Polis: Pakai terus?
Norlaila: Buka lah, ia dalam kertas kan, buka dan pakai.
Hubungan Anwar dan Norlaila semakin intim hinggakan  ada khabar angin mengatakan Anwar telah menghadiahkan seutas jam tangan kepada Norlaila. Khabar angin tersebut mula menghambat perasaan takut Anwar dan dia telah menelefon Norlaila untuk mengingatkannya supaya tidak bercerita hubungan terlarang tersebut kepada orang lain [klik sini].
Berikut ialah transkrip perbualan telefon di antara Anwar dan Norlaila pada 11 Ogos 1997:-
Norlaila: Gianfranco Ferre, good afternoon [Gianfranco Ferre, selamat tengahari]
Anwar: Hello
Norlaila:Yes [Ya]
Anwar: Hello
Norlaila: Hello
Anwar: How are you? [Apa khabar anda?]
Norlaila: Eh..eh..I’m ok and you? [Saya ok dan awak?]
Anwar: Fine. Thank you. [Baik. Terima kasih]..Apa you..apa ni..cakap-cakap dekat orang macam-macam tu. Kata I jumpa lah..I beli jam lah..apa lah..
Norlaila: Tak. I tak cakap. I cakap dengan siapa?
Anwar: I don’t know. You did mention to one of your friend, your friend told one fellow and one fellow ask me..I said no lah.. [Saya tidak tahu. Awak cerita pada seorang kawan awak, kawan awak cerita pada seseorang dan seseorang tanya saya..Saya cakap tak lah..]
Norlaila:I told who? [Saya bagi tahu siapa?]
Anwar: I don’t know..[Saya tidak tahu]
Norlaila:My friend?Who? [Kawan saya?..Siapa?]
Anwar: I don’t know [Saya tidak tahu]..carefull lah ok..[Hati-hati lah ok]..That’s why I told you..[Itu sebab saya beritahu awak]..Kata apa ni..kan I dah cakap tu..
Norlaila: My friend? [Kawan saya?]
Anwar: I don’t know..I don’t know who..But one of your friends told, or your guys or friends..I don’t know told…[Saya tidak tahu..Saya tidak tahu siapa..Tetapi satu dari kawan-kawan awak beritahu, atau lelaki-lelaki awak atau kawan-kawan..Saya tidak tahu beritahu...]
Norlaila:But..Who?..What?..[Tetapi..Siapa?...Apa?]
Anwar: One of your contacts, your friend told one of my friend and they ask me [Salah seorang dari kenalan anda, kawan awak beritahu seorang dari kawan saya dan mereka tanya saya]..I kata pulak..I kata tak betul..Dia tahu I jumpa you this place and then [awak tempat ini dan kemudian] bagi jam…
Norlaila: Wonder who my friend is? [Tertanya-tanya siapa kawan saya?]
Anwar: I don’t know lah..[Saya tidak tahu lah]…Be careful lah [Hati-hati lah]…Cakap-cakap tu..Orang..
Norlaila:I don’t [Saya tidak]..I mean [Maksud saya]..If I want to tell my friends, they are nobody. There is no way for a person that know you [Jika saya mahu beritahu kepada kawan-kawan saya, mereka itu tiada apa-apa. Tiada cara untuk seseorang mengenali awak] boleh tahu..you tahu tak?
Anwar: Ye lah your friend told your friend and my [kawan awak beritahu kawan awak dan saya]…Another friend told [kawan lain beritahu]..and check [dan periksa]..I don’t know lah [Saya tidak tahu lah]..Jadi I kata ini boleh jadi orang hendak create lah..So careful [Jadi hati-hati] lah ok?That’s why I told you [Itu sebab saya beritahu awak] dulu kan..
Anwar: Kadang-kadang bila cakap dengan orang. Jangan exaggerate [memperbesar-besarkan], ok? Take it easy [Ambil mudah], tak apa lah..I just want to caution you [Saya hanya mahu menegur awak] kadang-kadang…
Norlaila:I tell you what [Saya beritahu awak]…Actually I [Sebenarnya saya]..[Saya]..I don’t want this relationship [Saya tidak mahu perhubungan ini], you know [anda tahu]..
Anwar: Eh..tak dak..tak dak..I ‘m not saying anything [Saya tidak bercakap apa-apa]..Just careful ok? [Hanya hati-hati ok?]
Norlaila:You are angry kan..[Anda marah kan]
Anwar: No. I’m not. [Tidak. Saya tidak.] I’m talking to you as a friend, ok? [Saya bercakap dengan awak sebagai kawan, ok?]..Alright? [Boleh?]
Norlaila: Oh..Ok..Now you say like that [Sekarang awak cakap macam tu pula]
Anwar: Ye la..You know the reason ..ok? [Ye la..Awak tahu sebabnya..ok?]
Norlaila: Why don’t you be honest about this..come on..[Kenapa tidak awak jujur tentang perkara ini..mari lah..]
Anwar: No. No. I’m just saying..I mean [Tidak. Tidak. Saya hanya kata..Maksud saya], people[orang] cakap-cakap macam tu tak elok lah..
Norlaila:Who’s that person? [Siapa orang itu?]
Anwar: I don’t know [Saya tidak tahu]..Hello..
Norlaila: Ya.
Anwar: Because [Kerana] dia tak bagi tahu..That’s why they heard [Itu sebab mereka dengar]
Norlaila:I told your friend [Saya beritahu kawan awak] adalah..
Anwar: Siapa?
Norlaila:You know who lah [Awak tahu siapa lah]..Dia selalu jumpa I..
Anwar: Who’s my friend? [Siapa kawan saya?]..Siapa my friend? [Siapa kawan saya?]
Norlaila:The one who always pick me up and [Seorang yang selalu ambil saya dan] bawa I pi jumpa you..
Anwar: Takde lah..No lah..[Tidak lah]..I do not know this one [Saya tidak tahu satu ini] siapa cakap..
Norlaila: I’m sure you know but you don’t want to say [Saya pasti awak tahu tetapi awak tidak mahu cakap]
Anwar: I don’t know.[Saya tidak tahu]..I know this fellow who told me but he claimed that he heard from your friend [Saya kenal orang ini yang beritahu saya tetapi dia beritahu dia dengar dari kawan awak]
Norlaila:My friend? [Kawan saya?] So sekarang ni macam mana ni..
Anwar: Tak apa lah..Tak apa..Just leave it [Tinggalkan sahaja]..I’ll contact you later, ok? [Saya akan hubungi anda kemudian, ok?]
Norlaila: No!..Tak nak.I just want to make it clear..really [Saya hanya mahukan ia jelas..betul]
Anwar: Ok lah..Ok lah..I call you later [Saya telefon awak kemudian]
Norlaila: Bila you tahu ni?
Anwar: Aahh..Saturday[Sabtu]..But I heard something much earlier [Tetapi saya dengar sesuatu lebih awal lagi]..I thought it’s not that serious [Saya sangka ia tidak serius]..You see [Awak lihat]..Ok ye..I‘ll call back [Saya akan telefon kemudian]
Norlaila: Pening kepala macam ni..
Anwar: Hah! Please ye [Tolong ye]..I’ll call you back [Saya telefon awak kemudian]..I’ll call you back [Saya telefon awak kemudian]
Norlaila:Come lah [Cepat lah]..You tell me [Awak beritahu saya] lah macam mana ni..
Anwar: Kejap lagi..kejap lagi..I’ll call you back [Saya telefon awak kemudian]..I’ll call you back[Saya telefon awak kemudian]..
Norlaila: I tunggu?
Anwar: Ye..
Norlaila: Ok..
Anwar: Bye..
Kata pepatah melayu lama ‘alah bisa tegal biasa’ yang bermaksud perkara yang selama ini payah dan rumit sudah menjadi kebiasaan dan payah pula untuk dihindarkan.
Itu berlaku kepada Anwar Ibrahim sekarang di mana perkara yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana pemimpin pembangkang lain, di lakukan oleh Anwar dan menjadi ‘makanan jiwa dan raganya’ .
Mangsanya bukan sahaja perempuan tetapi lelaki juga. Bukan saya bertempur di hadapan tetapi di belakang juga. Sungguh hebat ‘anugerah tuhan’ yang diberi gelaran oleh isterinya Datin Seri Wan Azizah.

No comments:

Post a Comment