Saturday 16 July 2011

Rosmah Wanita Terkaya Malaysia ??


Alhamdulillah !! akhirnya ada juga sorang perempuan melayu yang mampu beli cincin untuk di sarungkan di jari tangan yang berharga USD24juta yang belom di convert ke duit malaysia. betapa bodohnya tomahan yang di keluarkan sebegini rupa sehingga lupa merujuk kepada pakar batu permata dan pakar pengetok cincin platinum yang diiktiraf. entah dari mata dia kutip maklumat harga cincin rosmah USD24juta yang di nilai dengan duit malaysia menjadi rm74juta.

Dengan lampiran sistem kastam yang macam di cipta menggunakan paint oleh kanak-kanak darjah 4 sekolah bunut payung di selatan zimbabwe, lepas tu boleh pulak nak di hantar melalui kiriman pos laju? x larat ker kapal terbang peribadi dato sri najib nak bawak cincin tu ? Kami semua tak kesah dengan harga cincin tapi kami kesah dengan bentuk cincin tu. mengikut pakar batu permata, mereka mengatakan untuk membuat cincin yang boleh mencapai harga RM74juta mengikut duit tukarang ringgit malaysia kene ikat cincin batu permata tu dengan menggunakan sekurang-kurang platinum seberat 1kilogram atau lebih.

Cuba ko bayangkan rosmah yang kecik monggel tu nak pakai cincin seberat 1kilogram kat jari dia? dah tentu tak tertanggung oleh si pemakailah si pembangkang mangkuk. nak di kata bodoh memang tapi bila di cakap bodoh tak percaya. mungkin kerana sibuk nak bersihkan diri sampai lupa nak cek harga platinum kat pasaran berapa. biar kita papa asal bergaya tapi kalau dah kaya tak salah kita nak bergaya.

No comments:

Post a Comment