Wednesday 10 August 2011

Isu Murtad,Kit Siang Berdehem,PAS Mintak Maaf



Kenapa Dr Hassan Ali dikecam begitu hebat oleh haprak pakatan?Kenapa tindakan JAIS dipertikaikan apabila cuba menyelamatkan akidah umat Islam sebaliknya di serang oleh Exco kafir harbi pakatan Selangor agar satu tuntutan maaf dibuat?

JAIS mengunakan sepenuhnya peruntukan undang undang Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di kalangan Orang Islam) 1988.Malah tindakan mereka jelas punyai asas untuk mempertahankan akidah umat Islam di negeri Selangor. 
 
Hj Hadi bukan saja memperlekehkan Dr Hassan Ali malah tindakan beliau untuk turun sendiri untuk mendengar penjelasan pihak gereja jelas telah memalukan JAIS dan Dr Hasan Ali.


DAP sebagai ketua pakatan rakyat teruk menghentam Hasan Ali. Kit Siang telah mengutuk Hasan Ali kerana tidak mengikut dasar pakatan haprak.Adakah ini bermakna menyelamatkan akidah umat Islam menjadi satu kesalahan didalam pakatan haprak?


Adakah dasar pakatan membenarkan penyebaran agama lain selain daripada Islam dinegara ini?
Paling teruk dikhabarkan Hasan Ali bakal berdepan dengan jawatankuasa perhubungan PAS Selangor yang sekarang ini dipegang oleh Khalid Samad. Kita semua tahu Khalid Samad sudah pasti akan mengambil peluang untuk membalas dendam terhadap Hasan Ali mengenai polimik pengunaan nama Allah tidak lama dulu.

Ini bukanlah isu politik,ini soal akidah umat Islam,malangnya kita bukan saja terpaksa berhadapan dengan isu murtad umat Islam tetapi terpaksa juga berdepan dengan pelacur agama seperti khawarij PAS.

Pisau kata " khawarij PAS berlagak seolah ada autoriti terhadap agama Islam,depa ingat Islam tu harta mak pak depa.."


Read more: http://www.pisau.net/#ixzz1UappSjTw

No comments:

Post a Comment