Tuesday 23 August 2011

Isu Murtad,Video Ke 3 & Politik Haprak Khawarij


Ini adalah video bahagian ke tiga video Isu murtad di GDMU yang khawarij PAS sangat sangat pertahankan bersama DAP dan PKR.

Isu ini mudah,kita tidak mahu dipolitikkan,apa masaalahnya jika semua umat Islam bersatu dalam isu yang membabitkan ancaman akidah umat Islam. Kenapa harus khawarij PAS dan gerembolan haprak pakatan mahu menyalahkan JAIS dan Hassan Ali.

Kami blogger pro BN walau pun tahu JAIS dan Hassan Ali dibawah kerajaan pakatan rakyat tetap mempertahankan mereka kerana menjadi tanggungjawab bersama mempertahankan akidah. Tolak kepentingan politik asalkan akidah umat Islam dapat diselamatkan.

Apa perlunya mempertahankan puak gereja Evengelis kerana terbukti memang mereka terbabit dalam menukar akidah umat Islam kepada Kristian yang dilarang oleh perlembangaan Artikel 11.

Jika diperhatikan apa pendirian khawarij PAS didalam isu ini? KOSONG! mereka lebih berselera mendengar penjelasan daripada pihak GDMU daripada JAIS dan Hassan Ali.

Dalam masa yang sama turut membelakangkan perintah Sultan Selangor.
 
Bahagian III dan terakhir pemeriksaan JAIS terhadap GMDU pada 3 Ogos 2011 yang dipertikaikan banyak pihak. Apapun kita jangan lari dari isu pokok iaitu gerakan kristianisasi terancang oleh pihak yang tidak menghormati kesucian Islam dan Perlembagaan Malaysia. Isu ini menuntut kerjasama semua pihak yang mengaku mempertahankan kesucian Islam di Malaysia, lebih-lebih lagi mereka yang melihat isu ini dari perspektif meneruskan kelansungan politik di Malaysia dalam cubaan "menuju ke Putrajaya".

Insya Allah, Tukang Screw akan dedahkan konspirasi terancang pihak-pihak yang tidak mahu melihat Islam terus subur di bumi bertuah ini pada masa-masa akan datang. Apapun isu ini mendedahkan kelemahan umat Islam dan pihak yang dipertanggungjawabkan menjaga dan mempertahankan Islam. Diharap ianya dapat menjadi iktibar bersama supaya masing-masing dapat menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan manakala di satu pihak lain perlu menyedari bahawa status Islam sebagai agama rasmi negara ini jelas termaktub dalam perlembagaan dan wajib dihormati jika mahu anutan dan pegangan anda dihormati oleh umat Islam di negara ini. Wallahualam.
Alhamdulilah,atas kebijaksanaan Sultan Selangor majlis syura ditubuhkan untuk menyelesaikan isu ini. Asalkan jangan diberikan kuasa sepenuhnya keatas khawarij PAS yang sudah tentu akan mempolitikkan isu ini dalam masa yang sama akan terus mempertahankan gereja Evengelis.

Video ke dua membuktikan pengakuan murtad seorang peserta diatas pentas.

 

Pisau kata " dah ada bukti memang ada peguam pertahankan 13 orang murtad" 

Read more: http://www.pisau.net/2011/08/isu-murtadvideo-ke-3-politik-haprak.html#ixzz1VqMQJfRQ

No comments:

Post a Comment