Tuesday 23 August 2011

Peguam Pertahankan Murtad,Bukti Khawarij PAS Sekali Lagi Salah


Khawarij PAS sekali lagi kantoi apabila mempertahankan pihak gereja Evengelis GDMU. kali ini yang mendedahkan temberang dan tembelang geng murtad adalah seorang blogger berbangsa cina yang beragama buddha.



Kredit harus diberikan kepada blogger pejuang bangsa yang mendedahkan artikel Helen Ang.Ini satu lagi contoh bagaimana bukan islam sendiri tak bersetuju dengan tindakan pihak gereja Evengelis. Kenapa khawarij PAS pula boleh mempertahankan pihak gereja evengelis tanpa usul periksa? Sayang undi?

Pendedahan tweet daripada peguam ini ternyata mereka mahu mempertahankan dan melindungi 12 orang yang disoal siasat kerana disyaki murtad di GDMU. Apa kepentingan peguam kristian ini hingga mahu mempertahankan kumpulan 12 orang ini?


Di bawah adalah screengrab beberapa tweet yang dikeluarkan oleh peguam hak asasi Edmund Bon Tai Soon pada Ogos 4.
(Pada malam Ogos 3, Jais menjalankan pemeriksaan acara kontroversi yang dianjurkan oleh pusat Harapan Komuniti-DUMC bertempat di dewan gereja Methodist). 
Tweet Edmund Bon mengatakan beliau telah cuba berunding dengan kerajaan Selangor supaya tidak menentang hak anak guamnya untuk meninggalkan Islam.

Akan tetapi Edmund nampaknya tidak betul fakta apabila mengatakan JAIS/MAIS bukan terletak di bawah bidang kuasa exco negeri. Sebenarnya exco SelangorHasan Ali ialah timbalan pengerusi MAIS dan perkara-perkara bersabit agama adalah hal negeri (state matter). 
(Klik pada rajah untuk besarkan. Http://twitter.com/#!/edmundbon)

Edmund Bon pernah menjadi pengerusi jawatankuasa undang-undang perlembagaan serta jawatankuasa hak asasi manusia bersama Majlis Peguam. Beliau juga salah seorang pengasas Pusat Rakyat Loyar Burok.

Siapa agaknya anak guam yang dimaksudkan oleh Edmond Bon itu dan adakah tweetnya mempunyai apa-apa kaitan dengan 12 orang Melayu yang akan disoalsiasat Jais?


Sepenuhnya di
 Helen Ang
Apahal Khalid Samad? ada syer pegang kunci syurga Evengelis ka? Khawarij PAS terbukti cuma menggangap agama itu hanya fahaman ideologi,Kata mereka politik itu AGAMA! Sebab itulah boleh menghalalkan cara asalkan matlamat tercapai.

Pisau kata " ini satu lagi bukti memang PAS itu khawarij" 

Read more: http://www.pisau.net/2011/08/peguam-pertahankan-murtadbukti-khawarij.html#ixzz1VqMiHk56

No comments:

Post a Comment